FOGLALKOZTATÁSI IGAZOLÁS
Változott a munkaviszony megszűnésekor kiadandó nyomtatványok sora is, a korábbi igazolásokat egy nyomtatványban vonják össze, a foglalkoztatási igazolásban.
Az új igazolás felmondás esetén a munkaadó az utolsó munkában töltött napon, egyéb esetekben a munkaviszony megszűnését követő 5 munkanapon belül állítja ki a munkavállaló részére. Az igazolás kiadását a munkavállaló papír alapon is kérheti, de alapvetően elektronikus űrlap formájában történik a kiadás. Nevelőszülői jogviszony és alkalmi foglalkoztatás esetén az igazolást nem kell kiállítani.
A jogszabály máig nem tartalmaz jelölést arra vonatkozóan, hogy az igazolás milyen típusú okirat legyen. Ennek hiányában egyszerű magánokiratról beszélhetünk (Pp. 326.§), aminek nem kelléke a cégszerű aláírás. Tehát az igazolást ki lehet küldeni egy PDF-ben is.
A vízözön előtti időkről velünk lévő rózsaszín TB kiskönyv továbbra is megmarad.
Álláskeresési járadékhoz
2024. január 1-jét követő munkaviszony megszűnés és megszüntetés esetén a munkáltatóknak foglalkoztatói igazolást szükséges kiállítani. Emellett Nyilatkozat a fizetés nélküli szabadságok igénybevételéről című dokumentumot is szükséges benyújtani álláskeresési járadék megállapításához. Erről további részleteket itt találsz:
https://nfsz.munka.hu/cikk/3451/Foglalkoztatasi_igazolas
2023. évi LXX. törvény az állam működésének további egyszerűsítésével összefüggő rendelkezésekről: https://njt.hu/jogszabaly/2023-70-00-00″>https://njt.hu/jogszabaly/2023-70-00-00
1991. évi IV. törvény a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról: https://njt.hu/jogszabaly/1991-4-00-00
- évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1600130.TV
(Forrás: minositettkonyvelok.hu; Adózóna; Ruszin Zsolt; njt.hu)